• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128906
+
-

کیوسک/ روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]/ شی علیه آمریکا


فایننشال تایمز سخنان رئیس‌جمهور چین علیه هژمونی قدرت‌های غربی، ازجمله آمریکا، بر ساختار مدیریت جهانی را منتشر کرده است. شی جین پینگ با انتقاد از کشورهای غربی به‌خاطر ایجاد موانع در مسیر پیشرفت کشورهای دیگر، گفت که جهانیان هژمونی و سلطه قدرت‌ها را نمی‌خواهند، بلکه خواستار عدالت هستند. او گفت: یک کشور بزرگ، به جای سلطه بر دیگران، باید با نشان دادن مسئولیت‌پذیری از خود، یک کشور بزرگ به‌نظر بیاید.

روزنامه یواس‌ای تودی [آمریکا]
محکوم به قتل


یواس‌ای تودی در صفحه اول خود تصویری از شادی سیاهپوستان آمریکایی را منتشر کرده که بعد از شنیدن رأی دادگاه قتل جورج فلوید، شادی می‌کنند. هیأت منصفه دادگاه شهر مینیاپلیس، دریک شاون، مأمور سابق پلیس را در پرونده قتل جورج فلوید گناهکار شناخت. یک سال قبل، انتشار ویدئویی از بازداشت جورج فلوید که به مرگ او منجر شد، باعث تظاهرات گسترده و بی‌سابقه در دهه‌های اخیر در سراسر آمریکا شد. شاون بیش از ۹ دقیقه زانویش را روی گردن فلوید فشار داد و باعث مرگ او شد.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
آوارگان در پناه قلعه


خبرنگار نیویورک تایمز در سفر به سوریه، از یکی از سایت‌های میراث فرهنگی این کشور گزارش داده که به محلی برای زندگی آوارگان تبدیل شده؛ قلعه‌ای در شمال غرب سوریه که جزو آثار باستانی مربوط به هزار سال قبل است. چندین خانواده در این بنای ویران زندگی می‌کنند که از حدود یک سال در آنجا پناه گرفته‌اند. آنها با استفاده از سنگ‌های جدا شده از دیوارهای بنا برای خود و گوسفندان‌شان سرپناه ساخته‌اند.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
انصراف نتانیاهو از تشکیل دولت


با نزدیک شدن به پایان مهلت حزب لیکود برای تشکیل دولت در سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو، رهبر این حزب، اعلام کرد که از این روند انصراف می‌دهد. او همچنین اعلام کرد که دیگر به‌دنبال تشکیل دولت ائتلافی نیست و به جای آن قصد دارد قانونی را در پارلمان تصویب کند که طبق آن رأی‌دهندگان به‌طور مستقیم نخست‌وزیر را انتخاب می‌کنند. هم‌اکنون، حزب پیروز در انتخابات پارلمانی، مأمور تشکیل دولت می‌شود.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید